Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2009-02-14

Verner Panton - Geometri

Nu kanske jag "outar" mig själv för Er som känner mig...
Jag älskar Pantons Geometri-mönster, så till den grad att vi har hängt upp det i vårt tak till hallen. Tror att alla som jag känner, alla som kommer på besök, allt från celebs, modeller, artistert & övriga roliga typer i omgivningarna har blivit "roade" & sagt Wow! (eller att de kanske tvärtom tycker det är "Wow"-fult ;)
Min man/pojkvän arbetar med ett arbete som gör att han hela tiden drar hem en massa roliga & udda människor vilket för det mesta är trevligt. På bilderna ovan är det geometrimattor samt 1-2-3 Chair från Verner Pantons Nudes-mapp.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home