Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2009-01-11

Goldin Girls.

Har totalt fallit för Louise Goldins underbara kläder, intergalaktiskt till max.
Den svarta bodysuiten här ovan är bland det bästa jag sett på en catwalk!
Just nu håller jag Louise högre än min "gamla" klädgudinna Vivienne Westwood.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Admin said...

Christies auktioner,
har för mig att det var omkring 1995-99.
Har tyvärr ingen länk men det finns tryckt i deras auktionskataloger.
Den enda länken jag själv har är en annan liknande soffa (capri) som också är designad av Johannes Andersen & tillverkad av Trensum.
http://www.architonic.com/4104269
Den hade utropspriset $25 000-30 000 i New York

2:38 AM  

Post a Comment

<< Home