Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2010-06-22

Trädgårdstips a la Disco2000 - fetish & garden eggs > Plastic Fantastic.

Köpte för några år sedan på mig lite roliga & "porriga" uppblåsbara plastmöbler i läckra färger & använde i trädgården. Tyvärr luftades de ur snabbt & de höll bara några säsonger innan de åkte till tippen. Är det någon som vet var man hittar mer uppblåsbara möbler? (Har för mig att jag själv hittade dessa på Rusta av alla ställen...?;) Idag verkar det nästan omöjligt att hitta uppblåsbara möblerna någonstans.

På nedersta bilden ett antal av Peter Ghyczy klassiska 1960-tals Garden Egg Chairs som återlanserats. (till ett alldeles för högt pris enligt mig)
Jag har istället för "garden eggs" köpt på mig Verner Pantons - Phantom Chairs till ett mer rimligt pris som numera är utställde lite varstans i trädgården.

Labels: , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous disco2000-admin said...

tack, kollar länkarna nu;)

2:07 AM  

Post a Comment

<< Home