Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2010-01-21

Star Trek Furnitures - Unicorn Chairs

oj oj oj, hittade i England 6st Unicorn-stolar av Vlademir Kagan på en Loppis. De är en vidareutveckling av Kagans Unicorn fåtöljer till de tidigaste säsongerna av Star Trek. Tillverkare av dessa stolar var Chrome Craft, stolarna har samma funktion som jetson´s, dvs de snurrar alltid tillbaka så att de står rätt emot de häftiga aluminum V-fötterna. Vet inte hur jag skall göra. Priset är enormt bra (under 12 000:-) eftersom handlaren inte vet vad han har. Vet bara inte vart jag skulle sätta dem ? ? ? I källaren & ta bort Ib Kofoed Larsens stolar för Vamo ? I köket & ta bort Arne Jacobsens stolar ? På verandan & ta bort all plast ? Just nu avvaktar jag i väntan på att kolla med min man om vi kan få in dem i företagets lokaler...Vill ha men tror jag avstår trots priset. (På en modern auktion kan man nog minst räkna med ett tredubbelt pris.)

Labels: , , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Ulrika said...

Köp dem. Annars, ring mig. De brukar kosta minst $7000 per stol i Usa, i retroaffärer det dubbla. Ha det fint på resan.

3:57 PM  
Anonymous admin-Disco2000 said...

Hej;)
Har sett priser för omkring $1000 per stol men aldrig så mycket som $7000.
Såg någon handlare som begärde ca 50 000:- för ett set men tyckte det är lite overkill;)

Hade velat ha dem men tror inte jag har plats, pratade med säljaren idag & han var villig att sälja alla sex stolar för under 10 000:- men jag avvaktar lite till;)

Sen så tillkommer transporten till Sverige för 2-3000:- samt en omklädning på minst 10 000:- så det blir lite för mycket i slutändan för något jag inte har plats för;)

10:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Klart du skall slå till. Ställ undan Arne som reserv vid många gäster.

/Anonym läsare :-)

5:15 PM  

Post a Comment

<< Home