Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2010-01-18

Sterling silver : sexy Valkyria & bondage-girl

Oj, sprang på ovanstående gjutna silverföremål i rent sterlingsilver på en dansk auktionsfirma.
De är gjorda av för mig en helt okänd dansk silversmed.
Min medfödda "WT" instinkt gjorde att jag föll pladask för den häftiga Valkyrian & har lagt ett bud på dem;)
(Uppdatering : Missade dem då datorn kraschade, snyft....)

Jag lade några bud på Tradera, det var på en Jugend/Art Nouveau-vas som säljaren inte visste något om, den verkar vara signerad när man kollar bilderna. Lade även ett bud på en gjuten naken kvinna i brons där säljaren skriver att den är signerad : Made in Sweden. Den ser ut att komma från sent 1800-tal. Lyckades vinna bägge auktionerna & väntar med spänning för att se om det var bra eller dåliga prylar.


Kan passa på att nämna att vi (jag & min man/sambo) samlar på alla sorters nakna damer, dvs: Konst, bronser, statyer, figurer, glas etc. & helst då objekt från jugendtiden. Bara maila oss på adressen längst upp tv. om Ni har föremål Ni vill bli av med alt. sälja. * Allt med nakna kvinnor av intresse.

Labels: , , , , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home