Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2009-05-12

Eilersen soffa - på soptippen!

Hade under sent 90-tal en störra modulsoffa i 7-delar av Eilersen, designad av Andreas Hansen 1970. Namnet på den var "Hjemmekväll" aka. belcante. En av soffornas Rolls Royce med tidningsfack i armstöden. Tyvärr grävde min hund sönder den (han fick för sig att man kunde gräva ner ben i soffan & gömma;). Den fick åka till tippen. Har ångrat mig många gånger för att jag slängde den. Långt senare kom jag på att man hade kunnat köpa ny klädsel till den för en tredjedel av priset som då låg på + 60 000:-
Eilersen har fortsatt producera en liknande soffa fast under namnet Baseline & som nu sägs vara designad av Jens Juhl Eilersen? I vilket fall som helst så är det en soffa jag ångrar att jag slängde

Labels: , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dumt gjort att kasta en eilersen

12:50 AM  

Post a Comment

<< Home