Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2009-11-02

Sthlm - Internationella Hösten 2009 div

Har tyvärr helt tappat lusten till äldre möbler men om en gammal barockbyrå med kompassrosor hade dykt upp hade jag nog inte tackat nej;)
Stockholms auktionsverk hade en stor mängd föremål som var vackra & faschinerande, ovan fr.V :

Utrop 1676 Kandelabrar med antikiserande kvinnor, sägs ha tillhört Prinsessan Sofia Albertina (f.1753) har ett utropspris på 175 - 200 000:-
Utrop 2041 "stående flicka 1" i brons av Anders Zorn , signerad & gjutarmärke från Otto Meyer, utropspriset är 80 - 100 000:-
Utrop 2031 är en ok men inte mer Carl Milles staty > Dansande Menad med ett utrop på 60 - 80 000:-
Utrop 2130 av Alice Nordin i guldpatinerad brons är nog en av mina favoriter bland auktionens bronser, utropet är satt till 10 - 12 000:- för den 27,5cm höga kvinnan.
*Har nog alltid varit lite svag för ärkeängeln Mikael,
utrop 2493 är ett riktigt intressant utrop för mig, det är ett arkitekturelement daterat 1609, ett sk. grandtour-föremål (inte alltid så bra med grandtour-föremål då det kan bli debatter om dem) men den hade passat utmärkt hemma hos mig med en spotligth på sig...
Utrop 2656 är en väldigt fin brosch som jag önskar mig i julklapp om ngn jag känner & som står mig nära råkar läser detta;)

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home