Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2006-11-07

Tips inför kommande veckan

För er som har pengarna över / diggar modern design kan jag rekommendera följande tre objekt som utbjuds hos Lauritz denna vecka.
Dessa tre klassiker passar in i alla hem som har ngt designintresse.

Först ut är Poul Fabricius & Jørgen Kastholms fåtölj ScimitarChair för Bo-Ex.
Den kommer att säljas den 15:e Nov.
Utropet är satt till ca 53 000:-, dock tror jag själv att den kommer att hamna lite högre i pris då den verkar vara i ett väldigt bra skick samt som att klädseln är svart.
Den senaste jag såg var en brun som klubbades för ca 54 000:-
Se länk : Scimitar Chair

En annan fräck möbel den kommande veckan är Hans J. Wegners skänk för Ry Möbler.
Utropet är satt till 15 000:- Den säljs den 09 Nov.
Jag tror nog inte att den kommer att gå så dyrt som utropet, ca 8 - 10 000:- gissar jag på.
Tyvärr är skänken platstagande & kräver visst utrymme, nu är det ju mest sideboards/låga skänkar som är mest efterfrågade.
Se länk : Wegner skänk för Ry
Uppdatering, den klubbades för ett väldigt bra pris, 7500:-

No1 inom sideboards/skänkar i mitt tycke :
Ib Kofod-Larsens skänk för Faarup Modell FA 66.
Den brukar hamna mellan 10 000-26 000:- när man ser den ute på marknaden.
Den säljs den 26:e Nov.

Den är värd varje krona, bättre än såhär blir inte ett sideboard/skänk.
Ett plus är att den är utförd i pallissander, ngt som brukar höja priset.
Se länk : Ib Kofod - Larsen FA 66

Jag återkommer med en uppdatering när de blivit sålda om vad priserna hamnade på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home